Den här artikeln är avsedd för dig som är företagsanvändare. Är du privatperson och vill läsa denna artikel avsedd för hyresvärdar som hyr ut privat kan du klicka här.
All vår användarstatistik visar att det mest tidskrävande momentet för uthyrare är frågor om detaljer från potentiella hyresgäster. Detta i samband med de visningar som kunde undvikas genom tydliga beskrivningar och fler bilder gör att det är viktigt att fokusera på er annons. Här är en lista på vad som kan vara bra att tänka på när du skapar en annons.
Allt som kan förtydliga din bostads egenskaper är önskvärt. Med det sagt så finns det vissa saker som kan vara mer värdefullt än annat. Allt som sticker ut ska nämnas – både det som är positivt och negativt för hyresgästen. Det kommer spara dig mycket tid om du är tydlig med detta.
Glöm inte heller att markera dig som företagsprofil så att du kan markera vilken typ av bostad du hyr ut.
7 TIPS FÖR DIN ANNONS
Här är 7 punkter som du bör gå igenom när du skapar din annons:
- Om det inte finns tvättmaskin i bostaden, berätta kort om tvättstugan. Är den i samma hus? Enkelt att få tid i? Många maskiner?
- Högt till tak? Skriv det.
- Ingår ett snabbt internet eller ett bra kanalutbud i hyran?
- Har bostaden balkong och vilket väderstreck ligger den i?
- Kan du beskriva området? De flesta som ser din annons har aldrig bott där bostaden ligger. Är det “lugnt och trevligt med nära till grönområden” eller kanske “nära till allt”?
- Hur ser kollektivtrafiken ut? Något som ofta efterfrågas om man hyr ut i studentstäder eller i en storstad.
- Hur ser det ut för de med bil? Finns en parkeringsplats, eller kanske till och med två?
- Lägg till våra tilläggstjänster Hyresgaranti och Uthyrningsförsäkring för ökad trygghet.
Självklart kan du höra av dig till oss om du vill att vi tar en titt på din beskrivning om den behöver något mer. Det är bara skriva till oss i supportchatten.