Det kan finnas flera orsaker till varför du har problem med inloggningen, men oftast är lösningen enkel. För att snabbt lösa problemet, börja med att testa följande:
- Kontrollera webbläsaren och nätverket
- Rensa cookies
- Kontrollera inloggning på annat Schibsted-konto
- Kontakta teknisk support
Kontrollera webbläsaren och nätverket
Det kan hända att du använder en föråldrad version av webbläsaren eller att det finns mjukvaruproblem på din sida. För att utesluta detta, försök att logga in från en annan enhet och webbläsare. Till exempel kan du försöka att använda en dator istället för en telefon, eller testa att byta webbläsare från exempelvis Chrome till Safari.
Om möjligt kan du också prova att ansluta till ett annat nätverk, som mobildata istället för Wi-Fi.
Rensa cookies
Ibland kan gamla cookies skapa problem. Testa att rensa cookies-inställningarna i din webbläsare på datorn eller mobiltelefonen. Du kan hitta en guide om hur du gör det genom att klicka på den här länken.
Kontrollera inloggning på annat Schibsted-konto
En vanlig orsak till inloggningsproblem är att du nyligen var inloggad på ett annat Schibsted-konto på samma enhet. Eftersom du använder samma konto för inloggning på Blocket som för andra Schibsted-tjänster (t.ex. Aftonbladet, Svd, Omni, etc.), kan det hända att din webbläsare försöker logga in på Blocket Bostad med fel konto.
Testa att gå till login.schibsted.com och logga in med rätt e-postadress och lösenord (om du loggas in automatiskt kontrollera att mailen stämmer - se bild). Sedan kan du gå till bostad.blocket.se och logga in med samma inloggningsuppgifter.
Kontakta teknisk support
Om ingen av ovanstående åtgärder fungerar är det dags att kontakta vår tekniska support.
Vi beklagar eventuella besvär och kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt!